Khamis, 21 April 2016

Pesta Makanan dan Minuman







Dayat yang tekun bermain game di telefon bimbitnya di atas katil tiba-tiba disapa oleh Umair.

'' Dayat jom turun bawah nak ?'' sambil tangan kananya di bahu dayat.

'' Buat apa? jawab Dayat.

'' Ko tak tahu ke? dekat bawah bilik kita ini ada pesta makanan dan minuman.'' kata Umair

'' Manalah aku tahu umair, aku selalunya habis sahaja kelas aku terus balik bilik.

Lagi-lagi cuaca panas sekarang ini, baik duduk dalam bilik hidupkan kipas dan main game.'' kata Dayat sambil tangan bermain game.

'' Alah ko tu alasan je lebih, musim tak panas pun ko terperap dalam bilik je macam 'kera sumbang'

Tak suka bergaul dengan orang.

'' Bukan aku tak nak bergaul dengan orang, tapi kita ada waktu rehat sabtu dan ahad sahaja.

Jadi, aku nak rehat serehatnya dengan bermain game'' sambung dayat bermain game.

'' Erm..... yerla tu'' Umair ketawa kecil.

'' Fasal ko ketawa Umair?'' ujar Dayat.

'' Ko punya alasan itu dah seribu orang guna. Ini ko yang ke seribu satu guna.

Sambung ketawa Umair.

Begini, ko rehat atau ko tak rehat ke sama saja tetap ko akan penat. Ini ko terperuk dalam bilik lagilah badan ko rasa penat dan ngantuk sebab badan ko tu tak bersenam.

'' Betul tu'' kata Nicko yang tiba-tiba terpacak di bilik Umair dan Dayat.

'' Woi!!!, bagilah salam dulu. Pakai sergah je masuk".Raut wajah Dayat bertukar.

" Maaflah.... haha. Jom turun bawah ada pesta makanan dan minuman. Tak perlu kita pergi kantin yang penuh dengan orang tu.

'' Aku tengah mengajak Dayat la ni. Cuma dia ni berat badan sikit, asik main game sahaja, Ujar Umair dengan nada sinis.

'' Tak baiklah ko cakap macam itu '' ketawa Nicko.

'' Yerla, jom turun bawah. Tapi bagi aku mandi dulu.'' Jawab Dayat

'' Tak mandi lagi masyaAllah. Ujar Nicko sambil tepuk dahi.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan