Tahniah diucapkan kerana harungi liku-liku kehidupan belajar di IIC.
aku doakan hampe happy berkonvo dengan kawan-kawan lain
mesti seronok.... datang pula ibubapa,sahabat handai tak lupa pada yang sudah bernikah 'zaujah&zauj' datang sekali(maklumlah budak ipt suka nikah awal lagi-lagi ipt islamik)
itu lagilah best!!!!
tapi tak boleh lawan ibubapa sebab tiada ganti untuknya....
*********************************************************************************
tetapi.............
aku tak berkonvo malah tak habis pun berlajar hanya sekarang jalan saje...
hanya Allah sajelah yang tahu lubuk hatiku ini
mesti ada hikmah disebalik
surah Al-baqarah ayat 216
كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”. (Surah al-Baqarah: 216).

aku teringat balik sewaktu dulu dari rumah semangat nak belajar ambil kos diploma perniagaan pentadbiran,walaupun masa SPM matematik pun ambil paper julai tu pun cukup-cukup ceduk je dapat.
bila masuk kolej boleh dikatakan banyak subjek aku tak boleh bawa,tapi aku go on je sebab nanti orang lain kate ape pulak dekat aku..
dan masuk kolej aku lupe nak tanya khabar dekat parents aku,kalau tanya khabar sekali,dua kali dalam setahun...wuuuuuuuuu
kalau telefon sebab suruh masukan duit dalam atm
tapi bila kawan a.k.a abang rapat sebab tua dari aku cakap
ko telefon ayah ko sebab tanya duit jee
pabbbbbbbbbbbbbbbbbb bedesukkk dalam hati sanubari ini
start itu aku tanya khabar sehinggalah harini walaupun aku kawan dengan kawan aku ini lebih kurang 2 taon lebih....
sebab bawa lari kerana malu aku tak abis belajar
kritikan dia pedassss!!!! tapi banyak membina kerana dia seorang ahli agama yang zuhud boleh aku katakan sebab dia macam-macam 'article' dia pernah menulis termasuklah majalah,surat khabar dan banyak lagi.... nak cerita tentang kebaikan dia kerana buat buku sebab banyak dia membina aku hero tu semi zero...
semoga Allah merahmati dia selalu,Allahhuameen
dan sorang lagi selalu memberi kata-kata taujih yang memberi semangat tetapi bahasanya lembut dan zuhudnya juga orangnya...
dia pun banyak belajr dari kawan aku yang tadi
Allah meletakan aku diantara kawan-kawan aku ini yang 'superb'....
*********************************************************************************
bila di kolej ayah aku selalu bagi duit belanje tapi aku nak belajar supaya ayah tak kecewa walaupun aku tahu aku tak boleh bawa kos ini,(bab ini aku tak cerita kepada kawan aku tadi sebab malu) di akhir-akhit aku belajar aku kerja sendiri tak nak guna duit ayah dah sebab aku banyak menyusahkan diri dengan result aku yang memang tak elok,
selang sebulan
aku kena kick oleh kolej kerana banyak subjek tak boleh bawa
memang down gila gaban....
pernah 4 hari tak lalu makan nasi
tapi puk!!!! ayah aku beri kata semangat melalui mesej
wahhh aku terharu dan bangkit semula
tapi sampai sekarang aku agak terkilan
tak dapat bahagiakan ayah aku........
mungkin dengan cara lain
ayah maafkan daku
tapiiii serius...
walaupun aku dah tak belajar lagi
bannyak pengalaman yang berguna
aku harap kawan yang ada support aku
Coretan budak tak dapat konvo
Ibnu Hamid